Mijn eerste weekje SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje SU

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve allemaal!!

Eindelijk mijn eerste blog vanuit een heel warm Suriname. Mijn eerste weekje hier zit er alweer op. Dus de hoogste tijd om even wat van me te laten horen.

De komende 5 maanden ga ik hier in Paramaribo stage lopen voor mijn opleiding verpleegkundige. Dit ga ik doen in het st. Vincentius ziekenhuis. Ik mag hier verschillende afdelingen ontdekken zoals Interne mannen,acute, Gynaecologie/kraam,de verloskamers en de OK. Maar naast mijn stage is er gelukkig nog genoeg tijd over om heel veel leuke dingen te gaan doen. Zoals een vakantie naar Aruba en Curaçao en ook verschillende trips naar het binnenland van Suriname.

Nu zal ik eerst eens vertellen hoe mijn eerste weekje in SU is geweest 

Na een lange vlucht met veel krijsende baby’s en een uur vertraging ben ik vorige week vrijdag veilig aangekomen in Suriname. Ik was zo blij dat ik er eindelijk was. De 5 meiden waarmee ik samen woon en waarbij ik ook op school zit zaten mij al thuis op te wachten. Na een lekker nachtje slapen werd ik wakker in het zonnige en warme Paramaribo. Ik kreeg een tour door de stad en verder was het vooral een relaxed weekend om een beetje bij te kunnen komen van een lichte letlag. Zondag naar een marktje geweest waar we vers fruit hebben gekocht en een heerlijke kokosnoot om uit te drinken. Maandag moest ik naar de immigratie dienst om een tijdelijk verblijfsvergunning aan te vragen, ik zag er erg tegen op want ik had al heel wat horror verhalen hierover gehoord, maar gelukkig viel het bij mij heel erg mee en stond ik 3uur later weer buiten. Daarna lekker naar het zwembad geweest om alvast een beetje van mijn lichtgevende witte kleurtje af te komen. Na een korte kennismaking op dinsdag begon mijn stage op woensdag. De eerste dag was erg wennen, ze doen heel veel dingen hier anders dan dat wij gewend zijn en ook met elkaar en naar patienten toe is de communicatie erg wennen. Vrijdag avond gingen we op stap en we hadden kaartjes geregeld voor het “i love borgoe’’ feest. We werden met de party bus naar het feest gebracht. Echt leuk om een keertje mee te maken maar het was echt zo vreselijk warm dat we het niet heel laat hadden gemaakt. Gisteren even de stad in gefietst wat ook weer een hele belevenis was. Want het verkeer hier in de stad is echt een grote chaos. Vandaag gaan we ons laatste dagje van het weekend relaxen bij het zwembad en vanavond gaan we gezellig uit eten want volgende week moeten we allemaal weer “hard” aan het werk op stage.