Nu anderhalve week in Uganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu Nu anderhalve week in Uganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu

Nu anderhalve week in Uganda

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Juli 2014 | Oeganda, Masaka

Heee lieve allemaal!

Even weer een berichtje uit Uganda

Helaas afgelopen week een beetje ziek geweest en heel erg veel overgegeven. Maar gelukkig was ik tijdens ons weekend triple naar Jinja wel weer fit. Het was een lange reis ernaar toe van ruim 7 uur met de bus de matatu en op de boda maar zeker de moeite waard. We werden 's ochtend gewekt door de aapjes en omdat we in het donker aan waren gekomen werden we 's ochtends ook nog eens verrast met een prachtig uitzicht op De Nijl, echt heeeel mooi!
De hele zaterdag hebben we mountainbikes gehuurd en Rosa en ik hebben gebungeejumpt. Het was echt heel gaaf om te doen en het betekent natuurlijk een vinkje voor mijn bucketlist. Zondagavond zijn we weer aangekomen in Masaka want er moest maandag natuurlijk weer gewerkt worden.

In de kliniek gaat het prima! We kregen gisteren alleen een triest bericht dat een patiënt van ons na 7 maanden zwangerschap een levenloos kindje ter wereld bracht...heel triest!
Maar vandaag had ik samen met de arts spreekuur voor zwangere vrouwen. Heel gaaf om bij te mogen zijn, ik meet dan de bloeddruk en de temperatuur en ik weeg de aanstaande moeder. Ook ik luister naar het hartje van de baby...echt heel leuk om te doen!!

Morgen gaan we naar scholen toe om daar voorlichting te geven over hygiene, ook gaan we daar vitamine supplementen uitdelen en besteden we aandacht aan deworming want dat is voor de kinderen hier echt van levensbelang. Het is heel leuk om te doen allemaal!!!

Voor nu ga ik stoppen met mijn verhaal maar ik ga proberen om jullie op de hoogte te houden!

Liefs vanuit Masaka xxx

  • 23 Juli 2014 - 22:17

    Ietje:

    Jeetje anouk wat een avontuur! Gelukkig ben je weer beter en wat leuk dat je dat allemaal mag doen tot snel liefs

  • 23 Juli 2014 - 22:21

    Henny:

    fantastisch zowel in het ziekenhuis als in je vrije tijd, jammer dat je wat ziek was. Heel veel plezier verder. liefs Henny

  • 23 Juli 2014 - 22:57

    Mariette:

    Dat ziek zijn moet je maar niet meer doen. Maar ook dat heb je nu ervaren. Ik hoop dat je nog veel verslagen weet te versturen want het is erg leuk om op de hoogte te blijven van jou ervaringen in Uganda.

  • 25 Juli 2014 - 22:10

    Klaes Hoekstra:

    Hé Noukje, fijn dat je ons op de hoogte houdt. Wel even balen dat je ziek was natuurlijk. Mooie mix hebben jullie, doorde weeks goed werk doen en dan in het weekend even ontspannen. Nou ja...... ontspannen bungy jumpen lijkt mij geen ontspanning, krijg het er nu al warm van! Maar YOLO je moet het wel een keer gedaan hebben. Nog veel plezier en werkze de komende week. groeten en een dikke knuf uit Bedum

  • 29 Juli 2014 - 20:53

    Berdina:

    Diep respect voor jou inzet daar!
    Leuk om je blog zo nu en dan te lezen.
    Sterkte met de mindere dingen die je daar mee maakt.
    En voor de rest... veel plezier! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Masaka

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Mijn laatste dagen in Uganda

30 Juli 2014

Murchison falls

23 Juli 2014

Nu anderhalve week in Uganda
Anouk

Hallo lieve volgers! Mijn nieuwe reis en avontuur gaat beginnen. Drie maanden naar Zuid-Afrika om mijn droom uit te laten komen. Tijdens deze bijzondere en heftige periode kun je me volgen via dit blog. Liefs Anouk

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5778

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Suriname

15 Maart 2015 - 03 Juni 2015

Zuid-Afrika

23 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Uganda

Landen bezocht: