Mijn eerste twwe weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste twwe weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste twwe weken in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo allemaal,

Hier is die dan eindelijk, mijn aller eerste verslag!
Ik ben nu twee weken in Zuid-Afrika en er is in die tijd al zoveel gebeurt dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen.

Laat ik als aller eerst zeggen dat het super goed met me gaat en dat ik heel blij ben om terug te zijn in Afrika.

De eerste week dat ik hier was, was natuurlijk echt even wennen. Het is hier allemaal weer zo anders dan in Nederland. De gewoontes, het weer, en de mensen moest ik eerst weer eventjes aan wennen. Maar gelukkig gaat dat nu allemaal weer erg goed.

In de kliniek waar ik de eerste maand werk heb ik het echt heel erg naar mijn zin. Er werken leuke mensen en er is veel te doen.
Ik heb al met verschillende taken kennis gemaakt. Zoals de ''blood room''. Hier word bloed gerpikt zodat ze kunnen testen of iemand hiv-positief is. Of om te kijken hoe hoog de virus waardes in het lichaam zijn. Erg intressant en leerzaam. Ook help ik mee in de apotheek bij het klaar leggen van medicatie, of bij de counselers. Zij bekijken of de client de medicatie gebruikt zoals het moet. Ook geven ze voorlichting aan de clienten en leggen ze uit wat de consequeties zijn als ze hun medicatie niet in nemen.

Ook heb ik in deze twee weken al een hoop meegemaakt buiten het project om. Zoals natuurlijk de weekend tripjes.
Het eerste weekend stond drakensberg op het programma. We vertrokken vrijdag's om alvast een beetje in de buurt te zijn. Zaterdag vertrokken we optijd in een 4x4 landrover de bergen in. Het uitzicht was echt waanzinnig en je moet het eigelijk met eigen ogen gaan bekijken om te begrijpen wat ik bedoel. Rond de middag kwamen we aan in Lesotho. Een kleine communitie waar ze nog erg basic leven. Hier werden we verwelkomt met een leuke traditionele dans door de Lesotho vrouwen. Erg leuk om te zien! Ook 'savonds werd er voor ons gedanst door de vrouwen, shapparts (herders) en kinderen rond het kampvuur. Zelf deden we ook nog een poging, wat er naast die soepele heupen van hun natuurlijk niet uitzag. We sliepen in een klein huisje gemaakt van klei. De volgende ochtend gingen we paard rijden dwars door de bergen. Wel echt spannend hoor zo stijl omhoog en naar beneden. Maar het uitzicht was natuurlijk mega mooi.

Afgelopen weekend ben ik naar Kaapstad gevlogen voor een mini ''vakantie''. Het was geweldig. We hebben gemountainbiked, de tafel berg bezocht, naar kaap de goede hoop geweest met de pinguins geknuffeld, wijn geproefd, naar een super mooie stads tuin geweest en natuurlijk even op stap geweest. En volgens mij ben ik nu zelf nog dingen vergeten. Kort om, een top weekend.

Ik hoop dat jullie via deze weg een beetje een indruk hebben van mijn leven hier. al is het natuurlijk teveel om in een verslag te schrijven.

Liefs vanuit Zuid-Afrika!!
XXX Anouk

  • 30 Maart 2015 - 17:57

    Ton Van Erp:

    Hoi Anouk,

    Mooi om te lezen dat je er van geniet. Leuke dingen doen en plaatsen bezoeken. Hoop snel weer je volgende berichten te lezen. Gr. Ome Ton

  • 30 Maart 2015 - 19:43

    Sjan Sleegers:

    Hoi anouk
    Ik vind het leuk jou verslag te lezen.
    Geniet van de leuke leerzame tijd daar.
    Sjan sleegers

  • 31 Maart 2015 - 17:23

    Henny:

    Wat geweldig dat jij je weer zo vermaakt. Je zit ook echt weer op de juiste plek
    Veel plezier verder. Blijf genieten van dit alles.
    Groetjes Henny

  • 03 April 2015 - 21:34

    Petra De Jong:

    Lieve Anouk. Wat prachtig om te lezen wat je allemaal hebt beleefd. Wat een ervaring meid. Geniet ervan. Heel veel succes lieverd en een dikke kus van ons allemaal.

  • 04 April 2015 - 19:20

    Anita Dijk:

    He hoi, Ik ben zo jaloers op jou!!! Leuk om je verhalen te gaan lezen . Ik blijf je volgen hoor. Dit is ook een droom van mij nl. Groetjes en genieten maar.... Anita Dijk(buurtzorg bedum)

  • 06 April 2015 - 11:05

    Alytje:

    Nou, dit klinkt goed! Ik zeg ga zo door, en genieten in Afrika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hallo lieve volgers! Mijn nieuwe reis en avontuur gaat beginnen. Drie maanden naar Zuid-Afrika om mijn droom uit te laten komen. Tijdens deze bijzondere en heftige periode kun je me volgen via dit blog. Liefs Anouk

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 5767

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Suriname

15 Maart 2015 - 03 Juni 2015

Zuid-Afrika

23 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Uganda

Landen bezocht: