Mijn eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Uganda - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Uganda

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Juli 2014 | Oeganda, Masaka

Hallo lieve volgers,

Ik heb de afgelopen dagen al zo veel leuke dingen meegemaakt dat ik bijna niet weet waar ik moet beginnen!!

Laat ik eerst vertellen dat de reis hier naar toe super is verlopen.
De eerste twee nachten sliepen we in Entebbe.
We gingen onze eerste zaterdag ochtend met een groepje vrijwilligers een stuk wandelen om zo alvast een beetje van de omgeving te zien.
Daarna besloten we om met de boda-boda (een soort scooter) terug te gaan.
Je mag hier met maximaal drie personen op. Het was echt super spannend want de wegen hier zijn erg hobbelig en zitten vol met grote gaten. Het was een spectaculaire eerste rit kan ik jullie vertellen!!
Smiddags zijn we naar de markt gegaan waar ik ook echt me ogen heb uitgekeken. Want je hebt er veel leuke kraampjes met fruit zoals ananas, mango en natuurlijk bananen. Maar je ziet tegelijkertijd ook direct de armoede, de kinderen lopen hier namelijk bijna helemaal naakt en er lag op de hoek van de straat gewoon een man dood te gaan...best heftig allemaal!!
De volgende dag gingen we naar Kampala om daar de stad te bekijken.
Ik begreep al heel snel dat we niet voor niets op zondag deze trip maakte, want jeetje wat een mensen...ze staan, liggen en zitten echt overal en als je eventjes niet oplet wordt je bijna aangereden door zo'n gekke boda driver! Verder was het echt leuk maar wel wennen dat je echt door iedereen aangestaard word omdat je blank bent.
Ook vond ik het wel grappig dat ze graag willen dat je een foto van hun maakt zodra ze zien dat je een fotocamera bij je hebt gewoon omdat ze dat gewoon stoer vinden, echt gekke mensen heb je hier...hahaa!! Tussen de middag aten we matoke dat is een soort bananen puree dat hier heel veel word gegeten(niet echt lekker als ik eerlijk ben).
Na de trip reden we door naar Masaka waar ik de komende weken zal blijven, behalve in de weekenden.
Het is hier echt heel leuk en we hebben echt een super mooi uitzicht! Ik slaap samen met Rosa op een kamer...zij werkt ook in de kliniek. De douches zijn prima en we hebben gelukkig en normaal toilet.
Gisteren heeft de project leider (Michael) ons een rondleiding gegeven in de kliniek. En vandaag hebben we op scholen tetanus vaccinaties uitgedeeld en was er Smiddags spreekuur voor zwangere vrouwen, echt leuk en interessant om mee te maken! Morgen gaan we weer naar scholen toe om vitamine supplementen en ontwormings tabletten uit te delen.

Voor nu zal ik stoppen met mijn verhaal maar ik probeer snel weer iets te posten.

Xxxx Anouk

  • 16 Juli 2014 - 18:00

    Frans:

    Mooi verslag Anouk...en leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt !!

    Geniet ervan !!

    Frans


  • 16 Juli 2014 - 19:06

    Mariette:

    Wat een belevenissen. Wat leerzaam en wat een super ervaring

  • 16 Juli 2014 - 20:21

    Petra De Jong:

    Hoi Anouk. Wat een mooi verslag. Wat een ervaring doe je al op. En wat fijn dat je een normaal toilet hebt ha ha. Geniet ervan lieverd en we hopen gauw weer wat van je te horen . Liefs van Paul, Petra ,Michiel, Jillian ,Evelien en Laura.

  • 16 Juli 2014 - 23:17

    Gusie:

    Goh Anouk, wat een belevenissen....en dit zijn nog maar de eerste 2 dagen. Ik wacht met spanning op het vervolg. Pas goed op jezelf! Xxxx tante Gusie

  • 17 Juli 2014 - 07:24

    Berdina:

    Wauw!
    Mooi verhaal.
    Ben erg benieuwd naar de volgende update..
    Xx

  • 20 Juli 2014 - 02:55

    Rob Van Meerten:

    Mooi verslag Anouk. Kan je ook foto's meesturen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hallo lieve volgers! Mijn nieuwe reis en avontuur gaat beginnen. Drie maanden naar Zuid-Afrika om mijn droom uit te laten komen. Tijdens deze bijzondere en heftige periode kun je me volgen via dit blog. Liefs Anouk

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 5779

Voorgaande reizen:

10 Februari 2016 - 16 Juli 2016

Suriname

15 Maart 2015 - 03 Juni 2015

Zuid-Afrika

23 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Uganda

Landen bezocht: