Murchison falls - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu Murchison falls - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Anouk Dijkstra - WaarBenJij.nu

Murchison falls

Door: Anouk Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Juli 2014 | Oeganda, Masaka

Heeee allemaal!

Alweer een week voorbij, wat vliegt de tijd!!

Afgelopen weekend heb ik de trip gemaakt naar Murchison falls...echt super gaaf!! Ik ben vrijdag en zaterdag op safari geweest en heb bijna The Big 5 gespot...helaas op de neushoorn na.
Maar de giraffen, leeuwen, olifanten en alle andere dieren waren echt super om te zien van zo dichtbij! Ook ben ik nog naar de watervallen geweest, wat natuurlijk ook echt gaaf was om te zien.

Afgelopen maandag was de afsluiting van de Ramadan en dat betekent hier een nationale vrije dag. Ook kregen we een telefoontje van Michael (arts) dat een kindje van drie jaar uit onze community was overleden, erg triest nieuws. Want je weet gewoon dat ze in Nederland dat griepje zowieso wel overleefd had.
Gisteren zijn we wel weer aan het werk geweest en hebben we bij 4 gezinnen "stoves" gemaakt. Dat is een soort fornuis van modder met een goede pijp naar buiten voor de rook. Hier koken gezinnen op een vuurtje in huis, al die rook is natuurlijk super slecht voor de gezondheid en kan zelfs dodelijk zijn.

Nu nog 11 daagjes te gaan, maar ik zie er nu al tegenop om afscheid te nemen van alle lieve mensen hier...maar dat is natuurlijk een goed teken!

Liefs vanuit Afrika xxx

• 30 Juli 2014 - 21:14

Petra De Jong-van Nieff:

Hoi Anouk. Jeetje wat maak je mooie dingen mee. Super hoor! Vind geweldig wat je allemaal doet! Petje af voor jou! Hier alles goed. Zet m op meid. We denken aan je. Liefs van ons allemaal . Dikke kus.

• 30 Juli 2014 - 22:34

Pulus:

Mooi om te lezen Anouk! Geniet er nog lekker van en probeer alles goed op te slaan wat je daar allemaal meemaakt! En denk maar zo, die neushoorn in het wild is ook maar zwaar overrated :-)

• 30 Juli 2014 - 22:50

Mariette:

Volgens mij heb je geen foto's nodig om al dit moois te blijven herinneren. Blijf lekker genieten meid. Het kan nog 11 dagen :-)

• 31 Juli 2014 - 00:06

Gusie:

Meidje, wat maak je mooie dingen mee..... Dit vergeet je nooit meer. Een mooie herinnering voor de rest van je leven. Geniet nog lekker en pas goed op jezelf.
    Lieve groeten en dikke kus!! Tante Gusie